تازه ها
Home / گزارش / شورای دموکراسی خواهان ایران

شورای دموکراسی خواهان ایران

شورای دموکراسی خواهان ایران ائتلاف گسترده ای است از تمامی ملیتهای ایران به منطور گذار از جمهوری اسلامی و ایجاد یک کشور بر مبنای فدرالیسم و سکولاریسم .

اپوزیسیون تک ملیتی ؛در طول این چهل سال گذشته نتوانسته است یک آلترناتیو قدرتمندی در مقابل حکومت اسلامی و خلافت اسلامی ایجاد کند و اندیشه نوینی ارائه نداده است و همواره بصورت غیر فعال و انفعالی به بازگو کردن نواقص و مشکلات پرداخته است . 

در شورای دموکراسی خواهان برای اولین بار در تاریخ اپوزیسیون ؛ اندیشه مبارزاتی و برنامه و راهکار سیاسی ارائه شده است .آنچه تا کنون باعث استمرار حکومت اسلامی شده است ؛ عدم وجود آلترناتیو قدرتمند و سراسری بوده است . وجود ملیتهای مختلف لر؛ترک ؛کرد ؛بلوچ ؛عرب و فارس در این تشکل باعث گستردگی آن در سراسر ایران خواهد شد و با توجه به اینکه حلقه مفقوده اتصال  که وجود ملیتها بود اکنون در این تشکل وجود ندارد ؛ انتظار میرود توانایی گذار از خلافت اسلامی را دارا باشد . نکته دوم در مورد این تشکل که باعث تقویت ان میگردد ؛ دارا بودن پتانسیل ارتباط مبارزات درونمرز با فعالیتهای سیاسی برونمرز است .این دومین حلقه مفقوده در اپوزیسیون بود که اپوزیسیون را ناتوان و واکنشی کرده بود و فاقد سیاست کاربردی .ادیشه نوین هویت طلبی و سیستم مدیریتی دموکراتیک فدرالیسم ؛ دو بازوی توانای شورای دموکراسی خواهان ایران هستندکه میتواند تغییرات بنیادی در جامعه ایجاد کند و مردمان ایران که از انقلاب مشروطه تا کنون قریب یکصد سال خواهان دموکراسی هستند ؛برای یکبار و برای همیشه به این آرمان دست نیافتنی دسترسی پیدا کنند و به بازسازی و توسعه سیاسی -اجتماعی کشور بپردازند 

 

  • ۲۷
    Shares

بیشتر بخوانید:

دموکراسی پارلمانی و سابقه آن درایران

در قانون اساسى مشروطه, براى جلوگیرى از خود کامکى پادشاه و مشارکت مردم در اداره …