تازه ها
Home / حقوق بشر / جان باختگان جوانان لر در اعتراضات ضد دیکتاتوری

جان باختگان جوانان لر در اعتراضات ضد دیکتاتوری

ملت لر بیدار شده است و پی به هویت خود برده است . دولت مرکزی و تمامیت خواهی باند حاکم در تهران را به چالش کشیده است و همراه دیگر ملیتهای محروم و ستمدیده در پی احقاق اولیه ترین حقوق انسانی خود میباشد که در این ۹۰ سال سیاه گذشته از او دریغ شده است . ما همواره از پراکنده ساختن ملیت لر و تجزیه سرزمین لرستان بزرگ بین ۱۱ استان جعلی هشدار داده بودیم . امروزه شاهد هستیم که جان باختگان ما در نقاط مختلف و در حاشیه شهرهای مختلف به قتل رسیده اند . کوچ اجباری لر ها به مناطق مرکزی توسط هنگ آهن در زمان رضاشاه و مهاجرت داخلی برای اشتغال و دستیابی به رفاه , از عوامل پرکندگی لرها میباشند . امروزه آثار شوم این مهاجرات هارا شاهد هستیم . کشتن فرزندان ما در زینبیه اصفهان نشانگر موجودیت لرها در اصفهان و شهرک های حاشیه اصفهان میباشد که در فقر و تبعیض زندگی میکنند . جانباختن لرها در قلعه حسن خان در جنوب تهران ؛در شهرک های حاشیه شیراز و شیراز ؛ در کرج و ورامین و شهریارو نجف آباد ؛ دلیل موثقی است بر حقایق ناگفته تاریخی ملت لر . هرگاه ما این مطالب را عنوان میکردیم ؛ تمرکز گرایان و ایادی رژیم ساقط شده سلطنتی ؛ ایجاد شبهه و شک میکردند و از ما مدارک و مستندات میخواستند . جانباختگان جوان ما در راه ازادی و دموکراسی و احقاق حقوق ملی ؛ جان خودرا از دست دادند و باعث افتخار ملت لرستان میباشند . این فاجعه را به کلیه لرها در ایران و عراق تسلیت گفته و خواستار محاکمه و اجرای عدالت آمران و عاملان میباشیم .جوانان رشیدی چون سهراب خواجوی ؛پویا بختیاری ؛ احمدرضا عبده وند ؛ ساسان عبده وند ؛فرزاد انصاری ؛ امیر الوندی ؛ معظمی ؛ مهندس مسعود بهارلو ؛و دیگر عزیزانی که نامشان موجود نیست ؛ در راه دموکراسی و احیای ارزشهای انسانی ؛ جان خودرا باختند تا نهال نوپای حقوق ملی بارور شود و استمرار استبداد مرکزی پایان یابد .بیشترین کشته شدگان ملت لر در لرستانات ؛ در بهبهان و ملایر و نهاوند بوده است .
انحصار طلبان سعی میکنند در مبارزه هم امیال پلید خودرا در رابطه با ستم ملی ادامه دهند و هویت ملی مارا منحصر به هویت شهری و استانی کنند و مصادره به مطلوب نمایند . برای مثال سرزمینی را که متغلق به ایلات و طوایف ممسنی؛ بهمئی ؛قشقایی بویراحمدی و ایلات خمسه بود ؛ از طرف سر رشته داری ارتش به نام استان فارس تغییر دادند و مرکز انرا شیراز قرار دادند . در صورتیکه شیراز پایتخت کریم خان زند بود و بعد ها هم مرکز حکومت صولت الدوله قشقایی گردید و کاخ ایشون هنوز در شیراز موجود است که توسط شاه مصادره گردید و خسرو خان و ناصر خان قشقایی به خارج تبعید شدند و دکتر بهمن قشقایی هم تیر باران گردید . این خانه مسکونی به نام باغ ارم مورد استفاده فرح پهلوی در جشن هنر شیراز بود که به نوعی به میهمانان خارجی و هنرمندان فرانسوی خودنمایی میشد بدون اینکه از صاحبان اصلی این بنا یادی اورده شود . به منظور تحقیر کردن پسران صولت الدوله که تبعید شده بودند ؛ در جشنهای هنر شیر؛ تحت مهندسی ساواک ,از از قشقایی ها بالباس قشقایی به عنوان پیشخدمت استفاده میشد . امروزه میبینیم که شیراز بیشترین مقاومتهارا در مقابل استبداد انجام میدهد و جانباختگان متلق به دو قوم پر افتخار قشقایی و لر میباشند .
امروزه ترفندهای زبون دولت مرکزی برای اسعتمار ملل تحت ستم بیش از پیش عیان شده است و ملیتها اجازه نمیدهند تا هویت اصلی و طبیعی آهنها با هویت شهری و استانی تعویض گردد . ما پیکار سختی در پیش داریم .هم باید مبارزه کنیم و هم از برفندهای کهنه تمامیتخواهان و تمرکز گرایان در جهت نفی هویت خود هوشیار باشیم و آگاهی بخشی کنیم .
زندانیان سیاسی ما هم در سزاسر استانها در زندان دستگرد در اصفهان و در زندانهای دزفول و اهواز و تهران میباشند که خواستار ازادی انها میباشیم .
یادی هم باید بکنیم از مادران داغدار لرستانات ؛ از خانم الاسوندی که دو جوان خودرا در گذشته از دست دادند ؛ از خانم مکوندی ؛ از مادران پارک لاله و از مادر داغدیده ؛ مادر پویا بختیاری ؛ که باعث افتخار ملت بزرگ لر میباشند .

بیشتر بخوانید:

دموکراسی پارلمانی و سابقه آن درایران

در قانون اساسى مشروطه, براى جلوگیرى از خود کامکى پادشاه و مشارکت مردم در اداره …