تازه ها
Home / مقالات / ترفند های استبداد داخلی

ترفند های استبداد داخلی

موثر ترین حیله ها؛کهن ترین حیله ها هستند…

دولت مرکزی با هماهنگی با استعمار خارجی ؛و با استفاده از تجربیات ۵۰۰ ساله کلنیالیسم و استعمار و استعمار نوین ؛در رابطه با سرکوب و تسلط بر منابع بومیان ؛ یک سری ترفند ها یی را بکار میبرد که در کشورهای خاورمیانه و ایران هم شاهد آن بوده ایم
. ۱- اشغال سرزمین بوسیله قوه قهریه و نیروی نظامی .در زمان زضا شاه ؛ ارتش به تمامی مناطق ملی حمله کرد و پس از کشتار زیاد ؛ پایگاهای نظامی خودرا در محل مستقر کرد و فرمانداران نظامی و ژاندارمری را برای ادامه سرکوب مردم ؛ بنا نهاد .
۲- توطئه سکوت.(سانسور)؛ با نام نبردن و ننوشتن و بایکوت اخبار و گزارشات از محل های مورد هجوم قرار گرفته ؛ سعی میکند حافظه تاریخی را از بین ببرد . در زمان شاه ؛ هر روز در ساعت ۲ بعد از ظهر ؛ با های و هوی زیاد اخبار ایران و جهان گفته میشد . خبر اول همیشه با پرزیدنت امریکا شروع میشد . خبر دوم باید همیشه از آریا مهر و منویات ملوکانه میبود . شما اگر به آرشیو اخبار در ۵۶ سال حکومت پهلوی رجوع کنید ؛ هیچگونه اخباری از کهگیلویه و بلوچستان و بختیاری ؛ برای مثال در آن پیدا نخواهید کرد . در حکومت اسلامی هم به همین منوال است . در اپوزیسیون هم در خارج کشور به همین صورت است .
تلویزیون های فارس زبان لس آنجلسی؛مرتب هر روز اخبار و گزارشات را پخش میکنند و به بی اهمیت ترین موضوعات میپردازند ؛ ولی در مورد اخبار مربوط به اقوام سرکوب شده داخلی ؛ همه با هم طبق یک قانون نا نوشته ؛ سکوت کرده اند.

  • .۳ تحریف تاریخ ؛ جعل و ایجاد اغتشاش فکری . در این مرحله ؛ تئوریسین ها و روانشناسان سازمانهای اطلاعاتی ؛ با استفاده از متون تاریخی مربوط به خود و دولتی ؛سعی میکنند از انتشار حقایق و واقعیات تاریخی-اجتماعی جلوگیری کنند .برای مثال ؛ اندیشه هویت طلبی و فعالیتهای ضد تبعیض اجتماعی ؛ که توسط نحبگان قومی و دانشجویان و جنبش زنان ؛درونمرز و برونمرز ؛ گشترش یافت و همگانی شد و بقیه تئوری های سیاسی را تحت الشعاع قرار داد؛ شاهد بودیم که سکوت شکسته شد و شاهد بودیم که دولت حاکم ؛ با همخوانی با استبدادیون سابق ؛با بازی با کلمات و واژگان و واژگون نمایی ؛ سعی در به انحراف کشیدن و اغفال و ایجاد اغتشاش فکری پرداختند .این تر فند ها هم به همت فعالین سیاسی اقوام و ملیتها ؛ که جا دارد اینجا به همه انها دست مریسا بگوییم؛همه خنثی و نقش بر آب شد .
    ۴ – مشابه سازی و ایجاد سازمانهای قومی پارالل .در این فاز شاهد بودیم که دولت سرکوبگر مرکزی با استفاده از تکنولوژی نوین و رسانه های صوتی –تصویری و فضای مجازی اینتر نتی ؛ سیاست موج سواری را بر گزید و با تعبیه کردن انها در اپوزیسیون ؛ مذبوحانه سعی کرد که جلوی این سیلاب خروشان با سیم خار دار بگیرد .این مرحله را ما اعتراف به شکست ؛ مینامیم .یعنی رژیم متمرکز که با توطئه سکوت سعی کرده بود از اشاعه حق طلبی ؛ جلوگیری کند . حال باید به نه تنها به وجود انها اعتراف کند ؛ بلکه امتیازاتی هم بدهد .
    ۵ – برچسب زنی. ارعاب . تهدید . در این فاز؛ دولت سرکوبگر مرکزی ؛ ماهیت اصلی خودرا نشان میدهد و با برچسب زدن و سیاسی –امنیتی کردن خواسته های طبیعی اجتماعی –فرهنگی ؛مطالبات قومی را به جرم سیاسی تبدیل میکند و با استفاده از محکومیتهای سنگین قضایی ؛ اعدامهای گسترده هویت طلبان و زندان های طویل المدت ؛ سعی در کنترل و محدود کردن خواسته ها دارد ؛ اما غافل از اینکه تیر از کمان رها شده است و این اندیشه در راه جهانی شدن است .
    ۶ – تسلیم . آخرین مرحله که دیکتاتورهای دولت مرکزی به ان تن میدهند ؛ تسلیم است .در این مرحله؛اندیشه هویت طلبی بقدری رسوخ کرده که درون حاکمیت هم به گفتمان سیاسی برتر تبدیل میشود . نمونه انرا در انتخابات میبینیم ؛ که کاندید ها برای به دست اوردن رای بیشتر ؛ هویت قومی خودرا افشا میکنند و لباس قومی بر تن میکنند و به زبان ملی سخن میگویند ؛ هر چند ظاهری و از روی تزویر و ریا کاری میباشد ؛ اما این از اهمیت موضوع نمیکاهد .
    این ترفند ها نه تنها در ایران ؛ بلکه در مقابل سرخ پوستان امریکا و بومیان استرالیا و بومیان امریکای جنوبی . در هندوستان و فیلیپین و اندونزی و کانادا هم صورت گرفته است و چیز جدیدی نمیباشد . در ایران هم چون استبداد همواره گماشته استبداد بوده است ؛ در طول حکومتهای دست نشانده پهلوی ها و ملا ها ؛ باید برای حفظ خود ؛ و حکومت ننگین خود ؛ به این ترفند های استعماری تن میدادند و میدهند
    بختیار

بیشتر بخوانید:

ترور و تروریسم

واژگان سیاسی پس از مدتی که از استعمال آنها میگذرد، دچار استحاله و دگرگونی می‌گردند …