تازه ها
Home / بیانیه ها / چشمداشت به سرزمین دیگران در هر برهه ای از تاریخ محکوم است .

چشمداشت به سرزمین دیگران در هر برهه ای از تاریخ محکوم است .

مدتی است که نقشه هایی از طرف بعضی از احزاب کردی در فضای مجازی و سایتها و در بعضی از برنامه های تلویزیونی به خصوص درابطه با آب و هوای منطقه ؛ به نمایش گذاشته میشود که متاسفانه در بر گیرنده سرزمینهای ملیتهای غیر کرد میباشد . این امر باعث رنجش خاطر فعالین سیاسی و جوانان هویت طلب و آزادیخواه ملت لرو ملیتهای دیگر گردیده است .
نقشه ها به صورتی است که از کناره دریای مدیترانه شروع میشود و به خلیج فارس منتهی میشود . و بخشی از سرزمینهای عرب . ترکمن ؛ لر؛ ترک و قشقایی را در بر میگیرد . ۱۵% نفت جهان در حوزه میانرودان (دجله و فرات ) قرار دارد که مسکن ملیتهای مختلف بازبانها و مذاهب گوناگون میباشد و خلق کرد یکی از آنها میباشد .کنترل امنیت لوله های نفت و گاز و مسیر آنها و هدایت انها به طرف بنادر مدیترانه وبرخورداری از منابع سرشار انرژی مانند آب .باد .وانرژی خورشیدی ؛ این منطقه را به یک منطقه استراتژیک برای قدرتهای جهانی تبدیل کرده است .کنترل ابهای دجله و فرات که از کوه های ترکیه سرچشمه میگیرند به معنای کنترل کشورهای حوزه این رودهاست .به علاوه احتیاج کشورهای شبه جزیره عرب ؛ اردن و اسراییل نیز با گذشت زمان ؛ هر روز به منابع آب شیرین بیشتر میشود . از این رو کنترل آب های دجله و فرات برای اتحادیه اروپا و امریکا ؛ یک هدف استراتژیک محسوب میشود که جهانی کردن مساله کرد برای سرپوش نهادن به مطامع استعماری غرب میباشد که تنها می تواند با سوار شدن بر گرده خلق های منطقه و به بردگی کشاندن انها تحقق یابد..در لرستان هم با توجه به وجود سرچشمه دو رود پر آب کارون و زاینده رود در منطقه کوهرنگ در بختیاری ؛ این منطقه را تبدیل به یک منطقه استراتژیک نموده است و این امر باعث شده است تا مدیریت آبها و سدها در دست سپاه پاسداران قرار بگیرد و منطقه بصورت کاملا نظامی –امنیتی اداره شود و طمع سرزمینی به ما داشته باشند و همواره هویت مارا منتسب به دیگران کنند .ایران هم همچو یک خاورمیانه کوچک ؛ دارای تکثر ملی فرهنگی اقلیمی زبانی میباشد و احترام به تنوعات و تضمین حقوق فردی و جمعی و عدم چشمداشت به سرزمین دیگران ؛ باعث پیشرفت همگان و توسعه سیاسی – اجتماعی همگان خواهد گردید . از عوارض ناخوشایند ناسیونالیسم بیمار گونه و نزادپرستانه باید دوری جست و جنگ طلبی و توسعه طلبی و انکار هویت های موجود را کنار نهاد . هر ملیتی تاریخ سرزمین کهن و معاصر خودرا دارا میباشد و بهتر از دیگران به آن اشراف دارد . قهرمانان ملی و حماسه ساز خودرا دارد و ملت لر هم جدا از این امر نمیباشد .تعویض نامها و استان سازی های دولتی و تجزیه لرستان بین ۱۱ استان برای ما ارزشی ندارد . پیشکوه و پشتکوه لرستان برای ما همواره به همان نام باقی میماند . سعه صدر و مدارا و نجابت و سکوت ملت لر ،به منظور اجتناب از تشتت و گسستگی ملیتها است و نباید به مفهوم رضایت آنها و عدم آگاهی انها از توطئه ها تلقی شود .
سیاست دولت سرکوبگر مرکزی ؛ تبعیض ملی برای همه ملیتها در این ۹۰ سال گذشته بوده است . حق و حقوق ما توسط دولت نادیده گرفته شده است ومنابع ما به غارت رفته است . پیکان مبارزه ملی باید به سوی تهران باشد . دولت سعی میکند به انحا مختلف از همبستگی نیروی پر قدرت ملیتها جلوگیری کند و ایجاد نفاق و تنفرنماید . باید رهبران احزاب و سازمانهای قومی با هشدارهای لازم و به موقع ؛ این ترفندهای فریبکارانه را خنثی سازند و درد مشترک را فریاد زنند .
بختیار ماه می ۲۰۲۰

بیشتر بخوانید:

بیانیه شورای دمکراسی خواهان ایران در پاسداشت ۲۱فوریه روز جهانی زبان مادری