تازه ها
Home / اخبار / خیزش سراسری ایرانیان درراستای جنبش هویت طلبی.

خیزش سراسری ایرانیان درراستای جنبش هویت طلبی.

جنبش آزادی خواهانه جوانان شجاع ایران میرود تا حگومت جهل و جنایت ملایان را ساقط کند و کرامت انسانی و پیشرفت و رفاه و دموگراسی را بعد از یک قرن تلاش جایگزین ان سازد .هدف آزادی است و استقرار جامعه ای نوین که در آن هیچگونه تبعیض قومی و برتری طلبی و نژاد پرستی در آن جایگاهی نداشته باشد . اصل اول آن عشق به زندگی و پیشرفت و رفاه خود و دیگران و مقاومت در مقابل دیکتاتوری در هر آیین و لباسی در یک پروسه بدون خشونت و خون ریزی است.هدف انتقام نیست . این دور تسلسل مرگ و کشتار باید یک روزی پایان یابد .کلیه نهادهای سرکوبگر دولت مرکزی که در این یک قرن گذشته فرم گرفته است باید تغییر پیدا کند تا بتوانیم یک تحول بنیادی در جهت استقرار دموکراسی پایداردر جامعه ایجاد کنیم .با حفظ نهادهای سرکوبگرو سنت های مخرب و زورمداری و اقتدار طلبی نمیتوان به توسعه سیاسی و پیشرفت اجتماعی نایل شد .مکانیزم دموکراسی و ابزار آن را باید تهییه کنیم و به حقوق انسانی خودآگاهی پیدا کنیم .
جنبش باید بر مبنای عقل و استدلال پیش برود نه احساس و شعر و شغار .حکومت فاسد و متجاوز در پشت نقاب وطن و خاک پنهان شده است و از ایجاد شرایط دموکراتیک جلوگیری میکند .جنبش هویت طلبی باعث شده است تا نظام بین المللی به تکثر ملی در خاورمیانه اعتراف کند . تبعیض ملی در ایران در یک قرن گذشته باعث به هم خوردن توازن بین مرکز و حاشیه شده است که غامل اصلی ناهنجاری های سیاسی -اجتماعی در ایران میباشد .در مغادلات سیاسی خاورمیانه نمیتوان اتنیکها را نادیده گرفت . دموکراسی در ایران بدون اخقاق حقوق ملیتهای خارج از حاکمیت سرابی بیش نیست .
افرادی که در کشورهای آزاد و فدرال غربی به حقوق ملیتها و تاریخ و نماد و زبان و فرهنگ و پوشش آنها احترام نمیگزارند استخقاق دموکراسی ندارند و در فردای ایران آزاد مجبور هستند به این حقایق ملموس تن دهند .میزان آزادیحواهی در بین جوانان دلاور ایران در میدان مبارزه به حدی رسیده است تا سرمنشا تحولات اساسی در کشور گردد .هدف تعویض دیکتاتور در مرکز نیست .هدف تقسیم قدرت است .حضور بر نقش ملیتها در جنبش سراسری و تغداد جان باحتگان و زندانیان آنها باعث گستردگی اعتراضات ذر سراسر کشور گردیده است .وحدت در تکثر است .تکثر آرا و عقاید و مطالبات باعث تقویت و گامی در جهت پلورالیسم سیاسی است .

بیشتر بخوانید:

پاکسازی زبان فارسی .

ستیز با ملیتهای ایران ابعاد گوناگونی دارد . سلطه دراز مدت استبداد تک ملیتی باعث …