تازه ها
Home / اخبار / آلترناتیو دموکرات یا مستبد؟

آلترناتیو دموکرات یا مستبد؟

خیزش سراسری در تمام مناطق ایران مشروعیت حکومت جابر اسلامی را به زیر سوال برده است و در حقیقت از آن عبور کرده است . وظیفه فعالین سیاسی دموکرات این است تا با ایجاد یک آلترناتیو همه گیر و متنوع ،خودرا برای جایگزینی استبداد حاکم ،به جهانیان معرفی کند . برای ایجاد یک آلترناتیو کامل ، باید اول ائتلاف های سیاسی صورت بگیرد .
مهم ترین اصل ائتلاف باید نفی استبداد سیاسی یاشد . مساله دوم ،حقوق اتنیکی ملیتها در جامعه متکثر و مولتی اتنیک ایران است .عدم پذیرش حقوق ملی ملیتها ،عامل بازدارنده آلترناتیو در اپوزیسیون است . تداوم و استمرار ملت ستیزی به صورت سیستماتیک در این یک قرن گذشته باعث شده است تا هموطنان فارس ما اطلاعی از تاریخ و فرهنگ و مبارزات آزادیخواهانه ما نداشته باشند . در تظاهرات اخیر شاهد بودیم که حتا از موقعیت جغرافیایی شهرهای ما هم اطلاعی نداشتند و رسانه های فارسی نامهای مناطق لر نشین را نمیتوانستند درست تلفظ کنند .
برای سازمانهای سیاسی و افرادی که هویت های ملی مارا کتمان کرده اند و در پی هویت سازی جعلی از ما بوده اند و زبانهای مارا بریده بوده اند ، اکنون دشوار است که در کنار ما بنشینند و تکثر و پلورالیسم رابپذیرند و نسبت به آن متعهد شوند .

یکی از دلایلی که جامعه ایرانی نتوانسته است در این یک قرن گذشته به آزادی برسد ،مقوله تبعیض اتنیکی در کشور بوده است . استبداد و خفقان حاکم ،نتیجه سرکوب ملیتها است .اگر درایران آینده ملیتها به حقوق سیاسی خود دست پیدا نکنند ،چرخه استبداد و دیکتاتوری کماکان ادامه خواهد داشت .
بازگشت به دیکتاتوری سابق یک حرکت ارتجاعی است .تبلیغات و حرکتهای پوپولیستی سلطنت طلبان و خود رهبر پنداری آنان عامل نفاق در اپوزیسیون و بازدارنده شکل گیری یک آلترناتیو دموکرات و درنهایت دموکراسی برای ایران میباشد .

تشکلات سیاسی سابقه دار و آزادیخواه میتوانند بر جمهوری اسلامی فایق آیند . احزابی که اندیشه مبارزاتی دارند و علل و ریشه های عقبماندگی ایران را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده اند و راه حل مناسب ارایه داده اند برای ایجاد یک جامعه بدون تبعیض در سایه فدرالیسم و سکولاریسم و فرهنگ تحزب .

تهمت جدایی طلبی وزارت اطلاعات حکومت اسلامی به ملیتهای ایران خنثی شده است و کلیه تمامیت خواهان در یک مخمصه جدیدی گرفتار شده اند .سلبریتی ها هم توان کشورداری را ندارند . عامل ایجاد کننده پدیده قحط الرجال در جامعه و فقدان الیت سیاسی هم دولت مرکزی در این یک قرن گذشته بوده است که رجل سیاسی را به قتل رساند و یا تبعید و خانه نشین کرد . نیروهاو فرهنگهای سکولار ملیتهارا منزوی کرد و طلبه ها و مسجدی هارا رشد داد که.نتیجه اش را امروز شاهد هستیم .

بیشتر بخوانید:

پاکسازی زبان فارسی .

ستیز با ملیتهای ایران ابعاد گوناگونی دارد . سلطه دراز مدت استبداد تک ملیتی باعث …